Kurumsal Kimlik Nedir?
Firmanızın marketing alanında markanın vizyonunu, imajını ve amacınızı yansıtan, genelde görsellerden oluşan ögelerin bütününe kurumsal kimlik denmektedir. Firmanızın, şirketinizin veya oluşumunuzun dış dünyaya tanıtılması ve iletişime geçebilmesi için güçlü bir kurumsal kimliğe sahip olması en önemli noktalardan biridir.
Kurumsal kimlik, şirketiniz için taşıdığı imza niteliği ile yükselişinizde oldukça önemli bir yer oynarken; hedef kitlenize erişmenizi ve akılda kalmanızı sağlayan en önemli araçtır. Bu sebeple sizi, firmanızı ve amacınızı yansıtacak en doğru biçimde oluşturmak markanızı büyütme yolunda sizi yukarılara taşıyacaktır.
Kurumsal Kimlik Nasıl Oluşturulur?
Kurumsal kimlik denince akla gelen ilk kavram olan ‘logo tasarımı,’ kurumsal kimliğinizde büyük rol oynar lakin kurumsal kimliği sadece bununla sınırlamak hata olur. Logo tasarımı, kartvizitler, broşür tasarımı, antetli kâğıt ve dosya tasarımı, logonuzun basılı olduğu bardaklar, bardak altlıkları, kalemler, tekstil ürünleri, kataloglar, takvimler, saatler, sosyal medyanız ve hatta web siteniz bile kurumsal kimliğinizi yansıtan unsurlardır.
Kurumsal kimlik oluşturulurken temel çalışmalar firmanızın amblem ve logosunun oluşturulmasıdır. Akılda kalıcı bir logo ile kurumsal kimliği sınırlandırmak büyük bir hatadır. Piyasanın takibi yapılmalıdır, sizin ve şirketinizin ulaşmak istediği nokta ve o noktaya ulaşırken nasıl bir yol izleneceği planlanmalıdır. Tüm bu planlamaların doğrultusunda markanıza en uygun renk tonları ve markanızın ismini çağrıştıracak, akıllarda kalınması amaçlanan bir logo tasarımı çalışması yapılmalıdır. Ayrıca web sitenizde, logonuz ve kurumsal kimliğinize uygun renk tonlarında dizayn edilmeli ve bütün bu çalışmaların birbirini destekler nitelikte ve uyum içerisinde olması gerekir. Görsel ögelerin yanında kurumsal duruşunuz ve kurumsal iletişimde kurumsal kimliğinizde büyük rol oynamaktadır.
Neden Kurumsal Kimlik Oluşturulmalıdır?
Bahsettiğimiz üzere marketing (pazarlama) alanında günden güne dijital pazarlama önemini arttırmaktadır. Globalleşen dünyada artık küçük veya büyük fark etmeksizin bütün şirket, oluşum, firmalar ve küçük esnaflar dahil herkes online pazarlama alanında ilerlemektedir. Her geçen gün rekabetin arttığı bu piyasada; sizi ve markanızı dış dünyaya tanıtma yolunda yaratacağınız ilk izleniminizi ise kurumsal kimliğiniz yapacaktır.
Güçlü bir kurumsal kimliğe sahipseniz, piyasadaki rakiplerinize kıyasla en az bir adım öndesiniz demektir. Kurumsal kimlik sayesinde firmanızın çizdiği imajın insanların aklında kalması daha kolay hale gelmektedir. Firmanızın reklamını yapabilmek adına yapacağınız en büyük yatırımlardan birisi yine güçlü bir kurumsal kimlik oluşturmaktan geçmektedir. Bunlara ek olarak, kurumsal kimliğin bir firma için ne denli önemli olduğunu ve neden oluşturulması gerektiğini gözle önüne seren daha birçok sebep vardır. Sürekli gelişen toplum ve güncellenen çevrimiçi dünyada tüm gelişmelere ayak uydurmak ve bu doğrultuda ilerlemek her geçen gün karmaşıklaşmakta. Bu sebeple kurumsal kimliğinizin oluşum aşamasında profesyonellerin yardımını kullanmanız kesinlikle kilit rol oynamaktadır.
Bu bağlamda en önemli faktör olan ajans seçiminde, öncelikle müşterinin ne istediğinin anlaşılması ve kurumsal kimlik tasarlanırken müşterinin ihtiyaçlarına en çok cevap verebilecek tasarımın oluşturulması gerekmektedir. Mikroarea ise 2010’lu yıllardan itibaren Ankara başta olmak üzere bütün Türkiye de bir dijital reklam ajansı olarak sektörünün ihtiyaçlarına cevap verebilmek adına Web Tasarım Hizmetleri, E-Ticaret Hizmetleri, Dijital Reklam Hizmetleri, Kurumsal Kimlik Oluşturma ve Sosyal Medya Danışmanlığı gibi birçok dijital çözüm hizmetlerini müşterilerine sunmaktadır.