Web Tasarım Konusunda Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?
Bir işletmenin veya markanın dijital dünyadaki temsilcisi olarak kimliğini yansıtan web siteleri; bir markanın tanıtımı ve sürekliliği başta olmak üzere birçok noktada markalar için vazgeçilmez ama bir o kadarda göz korkutan bir olgu haline gelmiştir. İster tasarımcı ister geliştirici ister çevrimiçi bir varlığa sahip olmak isteyen bir marka sahibi olun, sizlere oldukça meşakkatli gözüken bu süreci en verimli ve olumlu sonuçlarla atlatmanızı sağlayacak; web tasarımında dikkat edilmesi gereken başlıca konulardan bahsedeceğiz.
Web sitenizin inşa edilmeye başlamasından önce belki de en temel ve önemli yapı taşı hedef kitledir. Aynı zamanda bir markayı ve dolayısıyla onun kimliğini yansıtacak olan web sitesinin hedefine ulaşabilmesi için öncelikle kimler ve hangi demografi için hazırlandığını anlamak; başarıya ulaşarak ilgisini çekeceğiniz asıl kitlenize ulaşabilmeniz adına esastır. Web sitesinin nasıl temsil edilmesini istediğini tasavvur eden müşteri; tüm fikirlerini iyi bir şekilde tanımlayarak sorumlu web tasarım firmasına aktarması, geliştiricilerin müşteriyi anlaması ve istekleri karşılayabilmesi açısından oldukça önemlidir.
Öte yandan, web tasarım söz konusu olunca gözden kaçırılabilecek bir önemli ayrıntı da vizyondur. Her ne kadar web sitesinin tasarımı markanın kimliğini yansıtıyor olsa da yine de tek başına yeterli değildir. Şirketin veya ürünün değerlerini, hedeflerini ve ruh halini yansıtması gereken eksiksiz bir sistemin kurulması web tasarımı yapılırken de sonrasında da sürekliliği sağlaması açısından olmazsa olmazdır. Elbette özellikle de tecrübeli bir web tasarım firması ile çalışıyorsanız onlar çoktan sizler için bir araştırma yapmış olacaklardır. Lakin yine de sadece sizin tarafınızdan bilinen birkaç küçük şey muhakkak olacaktır ki ifade edilmesi durumunda markanızın ve sitenizin asıl ön plana çıkmasını ve sivrilmesini sağlayacak asıl etkenler olacaktır.
Web tasarımında dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli etken tabi ki de etkili bir renk düzenidir. Düşünüldüğünden çok daha önemli olan renk şemaları, web tasarımı söz konusu olduğunda özellikle ziyaretçinin üzerinde duygusal tepki uyandırma yeteneğine sahiptir. Web sitesinin tasarımında renkleri kullanmak söz konusu olduğunda işletmenin nişinin, hedef kitlesinin, markalaşmasının ve renk teorisinin unsurlarının göz önünde bulundurularak oluşturulması çok önemlidir. Hedef kitle hangi renklere tepki verecek? Renk düzeni markanın logosuna ve markanın kendisine benziyorsa, sitede ağırlıklı olarak kullanılması; bunaltıcı mı yoksa hoş mu olacaktır? Söz konusu markanın sesi parlak ve canlı bir turuncuyla mı yoksa profesyonel, sakinleştirici bir maviyle mi aktarılmak isteniyor? Seçim ne olursa olsun, renk seçeneklerini doğru bir şekilde değerlendirmek, site ziyaretçilerinde her zaman iyi bir izlenim bırakacaktır.
Bütün bunların yanı sıra web tasarımı sırasında dikkat edilmesi gereken; işlevsellik, sade ve kolay bir haritaya sahip olunması, kullanılabilir olması, hızlı ve kısa süren yükleme sürelerine sahip olması gibi daha birçok nokta vardır ki hepsinin de kendi içerisinde daha birçok etkeni daha vardır. Bu noktada özel tasarım web sitesine ihtiyaç duyan işletme veya kişilerin gözlerinin korkması oldukça doğaldır. Lakin iyi yapılan bir araştırma ile istenilen şeyin bilinmesi; kişi ister web tasarımını kendi yapacak olsun ister bir web tasarım firması aracılığı ile yaptıracak olsun en önemli şeydir. Yine de teknoloji ile ilgisi veya tecrübesi olmayan kişiler için en sağlıklı sonucun bir web tasarım firması eşliğinde alınabileceğini belirtmekte fayda vardır. İlgili ve tecrübeli olan kişiler dahi genellikle işi profesyonellere bırakarak hem zamandan hem de efordan tasarruf ederek; çok daha başarılı sonuçlar elde etmektedirler.
Bu bağlamda en önemli faktör olan ajans seçiminde, öncelikle müşterinin ne istediğinin anlaşılması ve web sitesi tasarlanırken müşterinin ihtiyaçlarına en çok cevap verebilecek tasarımın oluşturulması gerekmektedir. Mikroarea ise 2010’lu yıllardan itibaren Ankara başta olmak üzere bütün Türkiye de bir dijital reklam ajansı olarak sektörünün ihtiyaçlarına cevap verebilmek adına Web Tasarım Hizmetleri, E-Ticaret Hizmetleri, Dijital Reklam Hizmetleri ve Sosyal Medya Danışmanlığı gibi birçok dijital çözüm hizmetlerini müşterilerine sunmaktadır.